Нікого не потрібно переконувати у важливості музичного розвитку дошкільника. Саме музика знаходить дорогу до душі дитини, спонукає її до самовираження, знайомить з навколишнім світом. Музика збагачує почуття та уявлення дитини, сприяє виробленню вміння відчувати ритм та мелодійність твору, формуванню здатності реагувати на них своїм голосом та рухами, розвитку інтересу до різних музичних інструментів та бажанню на них грати.

   Музична діяльність (співи, музичні рухи, слухання тощо) – це не лише засіб забезпечення естетичних та освітніх завдань з музичного виховання, а й важливий засіб укріплення психічного та фізичного здоров’я, розвитку та мовленнєвих здатностей дитини.

 

   Музика допомагає дошкільникові глибше сприймати навколишнє життя, виховує любов до своїх рідних, друзів, Батьківщини, збагачує і емоційно забарвлює її мову, сприяє розвиткові її музичних здібностей. 

 

МУЗИЧНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ

 

 Музичне виховання – це цілеспрямоване формування особистості дитини дією музичного мистецтва, формування інтересів , потреб, здібностей, естетичного ставлення до музики. Музичні керівники дитячого садочку працюють над такими завданнями:

·        виховувати любов і інтерес до музики;

·        збагачувати музичні здібності дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами;

·        ознайомлювати дітей з найпростішими музичними поняттями, розвивати навичкам слухання музики, співу, музично – ритмічного руху, гри на дитячих музичних інструментах;

·        розвивати елементарну чутливість , сенсорні здібності і ладово – висотний слух, відчуття ритму формувати співочий голос і виразність рухів;

·        прищеплювати елементарні співочі та рухові навички, добиваючись простоти і виразності виконання музичних творів;

·        сприяти виникненню і початковим виявам музичного смаку на основі отриманих вражень і уявлень про музику, формуючи спершу вибірне, а потім оцінне ставлення до музичних творів;

·        розвивати творчу активність в усі доступних дітям видах музичної діяльності: відтворенні характерних образів в іграх і хороводах, використання вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених поєднаннях , імпровізації маленьких пісень, співаночок.

 

Таким чином формується самостійність, ініціатива і прагнення застосувати у повсякденному житті вивчений репертуар, грати на музичних інструментах , співати.

Невід’ємною частиною роботи музичних керівників є робота з батьками. Адже, встановити контакт з батьками – важлива робота і муз керівника і вихователя. Перед усім, співпраця з батьками потрібна для того, щоб спільними зусиллями виховувати дітей вдома і в садочку.

Традиційно в садочку про водяться Дні відкритих дверей, під час яких батьки можуть завітати на музичні заняття і побачити на власні очі успіхи своїх дітей порівняти їх знання і вміння з іншими дітьми. Музичні керівники інколи під час вивчення складного руху чи в момент відпрацювання точності, емоційності, естетичності того чи іншого руху «задають» так звані домашні завдання (вивчити слова пісеньки, відпрацювати рухи перед дзеркалом тощо). Таким чином, спільна робота музичних керівників та батьків дасть змогу кожній сім’ї взяти правильний напрям у вихованні дитини, і вихованні любові до музики, розвиткові їхніх естетичних смаків і вподобань.

 

 

Отже, щоб отримати позитивний результат і повноцінний гармонійний розвиток дітей, їх нормального музично – гармонійного розвитку, виховання в них почуття колективізму, любов до музики, всебічної і надійної підготовки до навчання в школі, можна досягти тоді, коли ми самі будемо розуміти і бажати дійти до якнайкращих результатів у своїй роботі.


Як налаштувати дітей перед виступом на публіку

 

Виступ на публіку – це дуже відповідальна подія, напередодні якої діти часто бувають напруженими, розгубленими, надмірно збудженими, а інколи, навіть, наляканими. Саме тому музичний керівник та педагоги мають уміти за допомогою певних психологічних прийомів налаштувати своїх вихованців на майбутній виступ, заряджати їх позитивними емоціями.

Насамперед безпосередньо перед виступом дітям потрібно розслабитися і заспокоїтися. Задля цього я рекомендую з допомогою психолога зробити кілька повільних вправ на дихання, полежати на килимку з заплющеними очима, послухати спокійну музику тощо. У процесі такої своєрідної медитації потрібно налаштовувати дітей на успіх, не загострювати їхню увагу на важливості події, яка має відбутися за їхньої участі. Адже це може викликати у дітей надмірне хвилювання.

Якщо ми помічаємо у своїх вихованців м’язову напругу та певні негативні емоції, то можна запропонувати звільнитися від них під час рухових вправ. Наприклад, діти можуть зробити зарядку під улюблену веселу музику. Так діти швидше позбудуться фізичною скутості, вивільнять власні страхи і хвилювання, отримають заряд бадьорості та гарного настрою.

Обов’язково перед виступом показуємо дітям прикрашену залу. За кілька годин до виступу можна попросити дітей спокійно походити там, все уважно роздивитися , або призвичаїтися до нового оформлення, декорацій, прикрас тощо. Кожному учаснику майбутнього свята педагог повинен показати місце, де він стоятиме, розказуючи віршик або співаючи пісеньку, гратиме свою казкову роль, танцюватиме тощо. Знайома обстановка і заздалегідь відоме дітям місце їхнього розташування на сцені (у святковій залі) надають їм упевненості, емоційної та фізичної розкутості.

Ознайомлюючи дітей з приміщенням, педагог обов’язково має звернути їхню увагу на ту його частину, де сидітимуть глядачі, аби потім поява сторонніх не була для дітей несподіванкою, не викликала додаткового хвилювання та не відволікала від виступу.

У своїй роботі я раджу вихователям застосовувати ще один універсальний психологічний прийом, який може допомогти відволікти та розслабити дітей. Це – бесіда про те, що відбудеться вже після знакової події, зокрема після виступу на публіку. У розмові з дітьми вихователю за жодних обставин не потрібно згадувати про особистий негативний досвід виступу на публіку, нехай навіть і жартома. Це може викликати у дітей тривогу та почуття страху, усі докладені раніше зусилля виявляться марними.

Уже після виступу дітей на публіку. Незалежно від того. Як вони проявили себе – їх неодмінно треба похвалити. Це надасть дітям почуття впевненості та віру і власні сили, адже саме на таких виступах вони отримують свій перший досвід спілкування, вияву ініціативи та самостійності.

А це, зрештою, потребує щирої підтримки та уваги з боку дорослих.

 

Якщо дотримуватись таких нескладних правил, діти отримають задоволення від свята і стануть більш впевненими.

Як підготувати дитину до свята

 

Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята — це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.

 

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ДИТИНИ


Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).

Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним,

святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.

Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно — треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.

 

РОЗУЧУВАННЯ РОЛІ


При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).
Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом.
За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника, психолога.

 ПРИСУТНІСТЬ БАТЬКІВ


Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі — підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

 ПЕРЕГЛЯД СВЯТА


Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.
Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.
Огляньте виставку поробок.
До зали заходьте після запрошення.
Вимкніть мобільний телефон.
Не коментуйте виступи дітей під час свята.
Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою — це може мати небажані наслідки.
Підтримуйте виступ дітей оплесками.
Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.
Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя і зробивши запис у «Зошиті тимчасової відсутності дитини».
Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв’язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.
Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною — пропонуємо свято подивитись у фойє. Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину.

Пам’ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.